16.03.2017

NUORTEN KESÄTYÖPAIKAT HAETTAVANA

Siikalatvan kunta työllistää nuoria kesän aikana kahdeksi viikoksi omiin yksiköihin tai tukee kesätyösetelillä nuorten omatoimista työllistymistä Siikalatvan alueella yrityksiin tai yhdistyksiin.

Kesätyöpaikkoja on haettava 28.4.2017 klo 14.00 mennessä.

Kesätyöpaikat on tarkoitettu siikalatvalaisille nuorille, joilta edellytetään vähintään peruskoulun päättämistä. Työsuhteen kesto on 10 päivää ja 6 h/päivä. Palkka on noin 300 euroa.

Kesätyöntekijöitä haetaan mm. seuraaviin tehtäviin ja kohteisiin:

- maisemanhoitoon (ruohonleikkaus, puutarhatyöt, yleisten
alueiden siivous)
- metsänistutukseen Piippolaan, Pulkkilaan ja Rantsilaan
- päiväkotiin: Kestilään, Pulkkilaan, Piippolaan, Rantsilaan
- Gananderin talolle
- siivoustehtäviin
- museoihin Kestiään, Piippolaan ja Pulkkilaan

Ruohonleikkuutöissä vaaditaan ajettavan leikkurin kuljettajalta 16 vuoden ikä.

Kesätyöpaikkaa haetaan kunnantoimistoilta ja kunnan nettisivuilta saatavalla lomakkeella, joka tulee palauttaa Siikalatvan kunnan Kestilän, Piippolan, Pulkkilan tai Rantsilan toimistoon 28.4.2017 klo 14.00 mennessä. Työhön valituille ilmoitetaan työn alkamisesta kirjallisesti.

Toisena vaihtoehtona siikalatvalaisilla nuorilla on hakea itselleen kesätyöpaikka kesätyösetelin avulla. Kesätyösetelin saaja etsii työpaikkansa itse. Kesätyösetelin arvo on 250 euroa ja niitä jaetaan 20 kpl. Seteleitä saa 1 kpl/hlö. Työpaikka voi olla yritys tai yhdistys. Työnantajana ei voi toimia yksityistalous, perhe tai yksityishenkilö. Yritystä tai yhdistystä kohden annetaan yksi seteli.

Työnantaja tekee kirjallisen sopimuksen nuoren kanssa ja kesätyöstä on maksettava ko. alan työehtosopimuksen mukainen palkka. Työsuhteen kesto on vähintään 6 h/pv ja 10 työpäivää. Kunta maksaa kesätyöllistämisestä työnantajalle 250 euroa kesätyöseteliä vastaan.

Kesätyösetelihakemuksen nuori palauttaa täytettynä viimeistään 28.4.2017 klo 14 mennessä Siikalatvan kunnan Kestilän, Piippolan, Pulkkilan tai Rantsilan toimistoon.

Liite KESTÄYÖPAIKKAHAKEMUSLOMAKE

Liite KESÄTYÖSETELIHAKEMUSLOMAKE